Zalety i wady przerwy śródlekcyjnej

dzieci
Dzieci - zdjęcie znalezione na stronie Pixabay.com

Uczniowie szybko tracą koncentrację i tracą uwagę, którą powinni skupić na procesie uczenia się. Ćwiczenia śródlekcyjne służą do tego, aby przywrócić uczniom w krótkim czasie stan odprężenia psychicznego i fizycznego. Z tego względu przerwa śródlekcyjna powinna spełniać określone funkcje. Po pierwsze są to funkcje relaksacyjne, które wpływają na negatywne skutki zmęczenia i znudzenia nagromadzonego przez cały dzień pracy.

Polega to na odwróceniu koncentracji uczniów od spraw lekcyjnych, po czym następuje nerwowe odprężenie dziecka. Kolejną ważną funkcję w oferowaniu przerw śródlekcyjnych jest funkcja stymulująca, której założenie jest związane z ożywieniem funkcji wegetatywnych ciała dziecka, pobudzenie czynności organizmu układu oddechowego i układu krążenia, słuchu i wzroku. Następna jest funkcja korekcyjna mająca za zadanie korygowanie postawy ciała dziecka w skutek przyjmowania prawidłowej postawy, która jest wymuszona przez ćwiczenia ruchowe. Ostatnią już omawianą jest funkcja dydaktyczna wpływająca na umacnianiu u dzieci nawyków związanych z aktywnym spędzaniem wypoczynku w trakcie trwania wysiłku umysłowego.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*